KÄRLEK

9 maj 2009

Den med plugget

Nu har jag två veckor kvar på mig att slutföra min kurs. Det är inte säkert att det kommer gå, men jag ska i alla fall försöka. Har suttit idag och skrivit en populärvetenskaplig text om samhällets tolerans eller snarare intolerans mot prostituerade. Är det verkligen dem vi ska vara intoleranta mot? Är det inte dem som kränker och utnjyttjar dessa stackars människor vi ska vara intoleranta mot? Men dem tolererar vi i viss mån. Samhället ser i alla fall inte ner på dem lika mycket som på de som säljer tjänsten. Men vem är det egentligen som gör något dåligt? Är det den som blir tvingad under ofta dåliga förhållanden att sälja sin kropp till någon annan och tvingas gå med på saker man egentligen inte vill? Eller är det den som utnyttjar att tjänsten finns och på så sätt gynnar en för det allra mesta hemsk verksamhet? De kanske till och med är otrogna medan de utnyttjar tjänsten.

Jaja, det är vad jag ägnat dagen åt att arbeta med. Det var ganska kul och det känns att jag har mycket åsikter om det. Sånna här texter är kul! När man är fri från alla akademiska ramar utan man bara får tänka fritt och väva ihop en text. Sedan har ju hela kursen hjälpt till så att man har kött på benen när man ska diskutera ämnet. Så man tar ju in litteratur man läst bara det att man skriver det med egna ord och egna tankar. Värre blir det sen med hemtenta som ska vara akademisk. Usch!! Får ont i magen bara jag tänker på det.

Men det är mysigt att vara hemma hos mamma i alla fall. Åkte hit igårkväll för att kunna plugga bättre och inte ha en massa annat att pyssla med. Sen ville mamma prata och se på Fame-serien och så. Så det blev inte bara plugg ändå. Hehe. Men men, kan ju inte plugga HELA tiden. Har i alla fall kommit en bra bit idag. Det känns bra. Nu ska jag sätta mig och läsa lite mer men till tentan och sen se på Helen i Babben och co. =)

Ha det gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar