KÄRLEK

29 maj 2009

Den med Linnea.

Idag har jag jobbat hela dagen, 10 timmar i alla fall och det tycker jag är tillräckligt. Vi hade provning av mousserande vin imorse på jobbet, det var kul. För mig som inte dricker alkohol, eller rättare sagt sväljer det, kan det vara bra att smaka på det så jag vet vad jag ska rekommendera. =) Imorgon ska jag förbereda för nyheterna som kommer på måndag. Både kul och jobbigt att vara ansvarig för just nyheterna. Det händer mycket där hela tiden, varorna byts ut varje månad och vissa tar slut innan månaden är slut och då måste man beställa hem mer av någon annan sort som kommer sälja mer efter ett altenativ är borta osv. Men det är kul. 

Sen ikväll har jag hängt med min kära vän Linnea. Vi var på Kalmars nation i stan och åt på deras veg. resturang. Det var väldigt gott och till förmånligt pris, det giller vi båda. =) Va väldigt trevligt att få umgås med en kompis som jag ändå tycker jag känner bra på tu man hand och snacka lite och så. Kändes bra. Man behöver liksom inte superanstränga sig för att man inte känns varandra innan, för det gör vi ju. =) Vi brukar ju oftast umgås i grupp med flera av våra vänner, vilket är helt fantastiskt roligt, men det här va också mysigt och kul på ett annat vis. (Du förstår kanske vad jag menar i alla fall Linnea.) Men nu har hon flyttat tillbaka till Sthlm. Jag förstår henne. Jag gillar inte heller den här stan. Sthlm är så mycket mysigare och bättre på alla sätt, förutom möjligtvis att min mamma inte bor så nära Sthlm. Men inte så långt bort heller. Men får väl se...förhoppningsvis dröjer det inte så länge till innan vi också bor i Sthlm. 

Får se vad som hittas på imorgon efter jobbet. Kanske teater? Det funderade jag på. Det vore mysigt. Annars blir det kanske en aning Donky Kong på mitt Supernintendo. Det är vad vi brukar göra på kvällarna sen en vecka tillbaka. =) Superkul faktiskt! På söndag kommer våra föräldrar hit och ska få middag, det är ju mors dag...ska försöka hitta nån present med. Svårt sånt där. Tur att jag i alla fall bara har mamma jag köper present åt. Fars dag firar inte jag. Har inte gjort på många år. Så det blir ju ett present-problem mindre. 

Nu ska jag lägga mig och läsa lite i min braiga bok tror jag. Sen måste jag verkligen sova snart också eftersom jag ska jobba. Har dock svårt för att somna när jag är ensam hemma. =/ Tycker inte alls om det, då börjar jag tänka på en massa dåligt och det slutar ofta med att ligger och gråter en bra stund innan jag lyckas somna. Men tänkte försöka läsa mig till sömns. Är ju också rätt trött efter den långa arbetsdagen med massa kunder i rullning hela dagen verkligen. Men det är då det är som roligast tycker jag. 

Nej, nu är det god natt!!! Ha det gott!! Och kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar