KÄRLEK

15 maj 2009

Den med Rocky

"Kvinnor! En gåta inlindad i ett mysterium insvept i ett dunkel i en labyrint av tankenötter!" Är det så ni grabbar ser på oss? Inte konstigt att vi går om varandra och kanske ofta missförstår varandra. Eller hur? Våra tankar och det vi säger är alltså ett mysterium samtidigt som det är ett mysterium i en dunkel labyrint. Ett under att det finns någon vid min sida som i alla fall försöker lösa denna gåta. Tack Erik! Till mitt försvar, eller vad jag ska säga, är det ju inte så lätt att förstå er killar heller. Eller snarare är det svårt att förstå varför ni INTE förstår oss. Det är ju glasklart!! Visst vi är kanske inte alltid så rakt på sak och går omvägar och vill bli ompysslade och så. Men kom igen, ni får väl anstränga er lite. 
Sen undrar ju jag varför det är skillnad på hur vi tänker och hur vi agerar. Jag vill gärna tro att det är så lätt som att vi är två olika kön som är olika på vissa fronter. Men tänk om det inte är så lätt. Tänk om vi tjejer lär oss av andra tjejer hur vi ska vara och så blir vi så. Samma för er killar. Vem vet? Om någon vet nåt eller har nåt att kommentera, GÖR GÄRNA DET! =) Bara kul!! 
Nu ska jag försöka plugga lite. Får se om det blir någon träning alls denna vecka. Den har ju minst sagt varit lite snedvriden och konstig. Ha det bra!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar