KÄRLEK

19 maj 2009

Den med Urinetown

Jag var och såg musikalen Urinetown som min gamla gymnasieskola satte upp nu i vår. Och nu såg jag precis på nyheterna och kanske finns Urinetown även på riktigt? Jag lärde mig just att man kan få böter om man kissar ute på allmän plats!! Hade jag ingen aning om. Det är helt enkelt så att om man kissar där folk kan tycka att det är stötande eller otrevligt kan man få betala 800 kr. Mer än det kostar att stå utan p-biljett på parkeringen utan för vårt hus. Lite småkul tycker jag det va att höra faktiskt. Och ni....i Norge kostar det 8000 att kissa på "fel" ställe. 
Ja, nåt mer? Ni som inte lyckats se Urinetown någon gång har ju missat något verkligen! Den är så härlig! Den handlar om att vattnet håller på att ta slut så folk får inte kissa i sina toaletter hemma, man måste gå till ett gäng offentliga toaletter och betala en FÖRMÖGENHET för att få gå på toaletten. Det blir ganska komiskt, men när man tänker vidare på det så är det ju en miljöfråga. Att vi bör tänka på hur vi använder vatten. En bra tankeställare till mig. 
Se föreställningen om du springer på den någonstans. Just nu går den nog inte någonstans i Sverige, men den kanske kommer att göra det, hoppas jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar