KÄRLEK

26 maj 2009

Den med hemtentan.

Nu har jag jobbat mig fram till en i stort sätt helt färdig hemtenta. Väntar på att kanske få någon ytterligare kommentar från min kära jobbarkompis som varit en ängel och läst igenom min tenta. Jag har klagat som bara den på den här kursen och att den har varit så jobbig och att plugga är det jobbigaste i hela världen. Men nu i efterhand känns det inte så tungt. Fast det kanske beror på att det är över nu. =P Hehe. Allt är ju lätt när man har gjort det. Men jag menar att det kändes inte så jobbigt som jag trodde att skriva hemtentan. Så fort jag fick flyt gick det ganska fort. 

Men men, jag ska nog ändå inte plugga än på ett tag. Tycker ju inte att vägen genom kursen har varit kul alls. Men man får ju lära sig saker och stärka sig själv, så är det ju helt klart. Det var ändå roligt att plugga en sociologikurs, känns som att jag skulle kunna läsa mer sånt i framtiden, när jag känner mig motiverad och orkar med det. Just nu trivs jag bra på jobbet och det går bra för mig där. Den här terminen har jag engagerat mig i min sociologiska sida, nästa termin blir det kanske mer estetiskt. Det vore sååå kul! Saknar det massor!!! Vill DANSA!! Och det ska jag göra i höst. Minst en gång i veckan med min favoritlärare från min gamla skola. =) Saknar dig Helena!! 

Nu känns det som att jag är fri igen!!! Att jag faktiskt kan få vara ledig när jag kommer hem från jobbet nu! Pyssla hemma som jag vill, kunna hålla ordning och städat och fint. Sjunga en massa och framför allt läsa dom böcker JAG SJÄLV VILL!!! Yes!!!! Jag ska njuuuuta! Så jobbar jag drygt en månad och sen får jag SEMESTER!!!! Yeay!! Livet är bra härligt just nu!! 

Jag ska njuta av mitt lyckorus ikväll!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar