KÄRLEK

25 mars 2011

En husmorsdag.

Yes!!! Idag har jag kraft, jag är glad och får en massa gjort! Gabriel ville inte somna på förmiddagen idag heller. Nu har en sovit i snart en timme. Nu står jag och funderar på om jag ska väcka honom för att slippa samma problem med eftermiddagssömnen som igår. Men å andra sidan vill jag bara få låta honom sova ut så länge han vill. Det blir nog så. Han blir oftast grinig när jag väcker honom.Idag har det kokats kikärtor i mängder och jag har gjort puré! Massor! Det är skönt att ha fått det gjort. Klockan är 11:30 och jag har redan lyckats koka 1,5 liter kikärtor och gjort puré av det och fått i det i burkar. Åh va jag känner mig duktig. =) Det är inte alla dagar jag gör det. Så idag ska jag njuta av den känslan!En riktig husmorsdag blir det inte utan lite handarbete. =) Jag har äntligen tagit upp arbetet på tröjan jag sticker till Gabriel. Tur att stickar löst så storleken blir lite större. =) Jag har ärmarna kvar, så det här är början på ena ärmen.
Mitt troll vaknade nyss, så nu ska jag försöka få i honom lite mat och hoppas han äter bättre än igår för då vägrade han äta mat-mat, gröt och frukt gick bra, men inget annat. Jag får hålla tummarna. Sen ska jag nog ta lite tid till min bok i eftermiddag, De ditt barn 100 möjligheter istället för 2; om genusfällor och genuskrux i vardagen av Kristina Henkel och Marie Tomicic.

Ha en superbra fredag ni också!! Och glöm inte Let's Dance, det är FINAL ikväll. ;o) Heja på Jessica!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar