KÄRLEK

17 mars 2011

Vikten av ett socialt umgänge

Nu håller jag på att hamna i en dipp igen. För en månad sen sken solen varje dag och jag hann med en massa här hemma och ändå kunde sitta och läsa en stund på em. Nu går jag i pyjamas till efter lunch och låter sängen vara obäddad, det är stökigt över allt och jag tycker inte jag gör annat än hänger framför tv och dator. Det är inte så jag vill ha det!! Känner hur jobbigt det är att söka jobb, och vad jag ska göra efter föräldraledigheten. Har ingen ork till någonting riktigt utan går i något slags dvala hela dagarna. Jag antar att det har att göra med att jag är sliten efter förra veckans oro och slit med magsjukan, men inte bara. Jag måste akta mig nu för att inte trilla ner igen som jag gjorde i höstas.

Det gäller nu att jag tar mig ut!! Hittar på saker. Går till öppna förskolan, träffar dom som har tid att ses på dagtid (vilket inte är många alls) eller bara tar en lång promenad själv. Att komma ut och röra på sig och träffa andra människor ger så mycket!!! Att bara gå hemma och se allt som inte blir gjort och att det är så stökigt trycker bara ner mig. Så ut i det sociala livet ska jag!! NU!! Eller ja, inte just nu, men jag ska ta tag i det nu och göra mer. Så har du tråkigt vet du vem du ska ringa. ;o)

P.S. Hur umgås man i andra länder där inte fika existerar? Hmm....Dom har helt klart missat något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar