KÄRLEK

21 mars 2011

Så olika det kan vara.

Dagar kan verkligen vara olika. Trots att jag är hemma en hel dag utan att ta mig ut och tar det lugnt kan det kännas helt olika. Idag började dagen med att ge Skrutten gröt och sen, innan jag själv åt frukost, städade jag undan det värsta från gårdagens spelkväll så jag slapp se skitig disk och tomma förpackningar ligga och skräpa. Tog på mig kläder, åt frukost och tog det lugnt framför Go morron Sverige som vanligt, satte igång en tvätt. Har umgåtts med Linnea i flera timmar och bara haft supertrevligt. Fixat lunch tillsammans med henne och bara haft trevligt. Sen har jag hängt tvätt och flyttat ner Gabriels spjälsäng till lägsta nivån innan han lär sig ställa sig upp och ramla över kanten. Fixat och donat helt enkelt. Ändå har jag inte känt någon stress över dessa saker eller känt mig tvungen att fixa det utan bara gjort det. Och så skönt det är att ha fixat med sånt! Det är så mycket skönare att sätta sig i soffan, eller framför datorn, utan att ha en massa annat hängande över sig. Gabriel blir ju också bättre och bättre på att leka själv, kan bero på dom saker vi låter honom leka med (se nedan), och det hjälper ju mig att hinna mer och känna mer glädje i att vara hemma.
Andra dagar går jag pyjamas till efter lunch och är hur seg som helst och tycker livet är pisstråkigt. Nu känns det helt underbart att gå hemma och strosa och ta det lugnt, men ändå pyssla med lite smått och gott. Tänk vilken skillnad. Nu ska jag ägna sista stunden som Gabriel sover tillsammans med min bok, en kopp kaffe och en bulle eller två. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar