KÄRLEK

23 mars 2011

Hej då 0303.

Igår kväll blev jag less och skrev ett halvargt mail till min butik i Uppsala där jag fortfarande har min tjänst kvar. Tyckte det var dåligt att jag inte hade fått veta att jag hade bytt chef eller fått erbjudande om ett lönesamtal. Dessutom ville jag försöka göra anspråk på lite semester i sommar. Och eftersom jag inte har fått något nytt jobb här så är det ju till butik 0303 jag måste vända mig. Jag skrev att jag kände mig bortglömd eftersom jag inte hört något alls från butiken på länge.

Idag ringde mina nya chef upp och bad tusen gånger om ursäkt för hur allt har blivit. Jag ska inte hänga ut mer av vad sin hänt, men vi hade ett väldigt givande samtal och jag är väldigt glad och tacksam för att hon ringde upp mig....och så snabbt också. Det är ju så att jag har flyttat och min plan är inte att komma tillbaka, men tills jag har ett nytt jobb är det ju där jag har min anställning. I alla fall så bestämde vi att jag ska vara föräldraledig t.o.m. juli och sen ha semester hela augusti och sen på något vis starta en sysselsättning här i Stockholm. Alltså inte på något sätt komma tillbaka och jobba i Uppsala i sommar eller höst. Det blev lättast för båda att vi vet det, hon vet att hon kan sätta nån på vik för mig länge och jag vet att antingen börjar jag plugga eller så har jag ett nytt jobb i höst. Antingen har jag jobb på en ny butik, eller på ett helt nytt jobb (känns inte så troligt) eller så pluggar jag och har tjänstledigt från Systembolaget. Det beslutet känns väldigt bra och skönt faktiskt.

Jag ska inte sticka under stolen med att jag blir besviken på företaget när det är såhär. Blir inte direkt mer motiverad till att komma tillbaka och jobba. Samtidigt blev jag lite sugen nu när jag pratade med jobbet...så visst finns "Systembolagskänslan" kvar i mig. =) Jag kommer söka jobb under våren trots att jag känns motigt och så kommer jag söka till genusvetenskap till hösten ifall att jag inte får något jobb eller ifall att jag faktiskt hellre vill plugga.

Det blir ett återseende med butiken på någon form av personalfest eller liknande i vår och då får jag väl säga hej då på riktigt. Jag gjorde ju aldrig det när vi flyttade så för dom såg det väl ut som att jag bara stack. Ångrar att jag inte åkte dit och sa hej då innan butikens personal splittrades och nu är på massa olika butiker. Men gjort är gjort tyvärr. Jag trivdes i alla fall grymt bra där och kommer sakna personalen och arbetet oavsett vart jag hamnar.

Jag får se var jag slutar till slut. Universitetet? Ny butik? Och vad vill jag utbilda mig till om jag vill plugga? Det är inte lätt inte. Får se helt "enkelt". Någon som har förslag på arbeten som passar småbarnsliv? Inte oregelbundna tider och helst inte övertidsarbete...finns ett sånt jobb? Hmm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar