KÄRLEK

30 mars 2011

Har hittat tillbaka...

...till The Sims! På min och Eriks 3 årsdag fick jag The Sims 3. Så fint av honom eftersom han vet att jag har spelat så mycket i mina dagar. Dom yngre dagarna, för sådär 10 år sedan. =P Det har hur som helst inte blivit av att spela särskilt mycket för att jag, på den lilla fritid jag har, valt att göra annat. Men igår satte jag mig igen....och nu är jag fast. =P Hehe. Så det kan hända att det blir lite mer Sims och lite mindre blogg. Men jag älskar att blogga så jag ska försöka ta mig tid att göra det med. Lite av varje är bäst! =)
Idag fyller Gabriels farmor år så ikväll ska vi dit på fika. Så nu hoppas jag att en av presenterna hinna komma med posten idag. På bilden är Gabriel inte så gammal, som ni ser. Det här var i början av augusti så Gabriel är inte ens en månad och somnade i farmors famn. =)

Innan kvällsfirandet ska jag och Gabriel iväg och handla på eftermiddagen och laga middag till 17:30 och kanske hinna göra nån mer puré till Gabriel. Hittills har jag bara gjort separata små puréer. Alltså bara broccoli och bara kikärtor osv. Men nu har jag insett att det är mer praktiskt med en helt måltid i samma burk. Som barnmatsburkarna är. Någon som har tips på vad jag ska göra? Jag ska prata med vår sköterska på BVC och höra lite om hon vet lite om hur man vet att barn fått i sig tillräckligt med protein och järn. Nu ger jag broccoli och någon form av bönor i stort sett varje dag, men det känns överdrivet. Vi vuxna behöver ju inte bönor/kött varje dag. Och jag äter ju verkligen inte broccoli eller spenat varje dag. Hmm...och hur mycket är en lagom portion? Finns lite frågetecken helt klart. =P Men tack vare Thea och hennes blogg och lust för att göra puréer har jag oxå fått lite lust och inspiration. =) Får se om det hinns med idag bara. Sims lockar ju som sagt.På förmiddagen satt, och stod, Gabriel i mitt knä och jag spelade Sims samtidigt. Mys med favoriten nummer ett samtidigt som jag spelar ett fantastiskt kul spel. Livet kan knappast bli bättre. =) (Bilden är dagsfärsk)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar