KÄRLEK

3 mars 2011

Vi drar till Norge...

Äntligen börjar det närma sig vår efterlängtade resa till Oslo. Imorgon eftermiddag åker vi och jag och Gabriel landar i Sverige igen på måndag. Ska bli så kul och spännande att få åka iväg så långt med Skrutten. Sen ska det bli SUPERKUL att hälsa på min syster och hennes man som är resmålet också. =) Vi har faktiskt Eriks jobb att tacka för att den här resan blir av. Han ska nämligen vara på kurs, eller nåt sånt, i Oslo från måndag till onsdag nästa vecka och då tog vi tillfället att åka alla tre redan helgen innan och träffa Malin och Glenn och se Oslo. Jag har sett en del de två andra gångerna jag varit där, men Erik har aldrig varit där så för honom blir det extra spännande. Och Gabriel som aldrig har flugit blir det väldigt spännande. Eller, jag antar att det är för oss det är mest spännande med flygningen. =) Jag hoppas att det går bra. Jag har tänkt att vi ska få honom att suga på napp under start och landning, men spottar han ut den får vi vara beredda med majskrokar. ;o)
Det som känns jobbigt är bara att det är jag som är projektledare för resan. Jag som skriver packlista och kollar så vi får med allt till Gabriel. Jag som tänker ut hur vi ska hålla honom lugn vid start och landning, jag som tänker ut hur han ska sova när vi är där osv. Jag har redan tagit den rollen. Känns inte helt bra. =/ Hoppas det vänder när det är Erik som är föräldraledig.
Nu ska vi fixa lite med disk och sen ska jag läsa lite tror jag. Boken om att vara en lagom bra förälder är riktigt bra! ;o)
Åh, vad det ska bli kul att träffa detta underbart fina par. Älskade syster och hennes underabrt fina man! Vi längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar