KÄRLEK

28 mars 2011

Tidsomställning, utvecklingssprång och mens.

Som ni förstår av rubriken kunde livet vara bättre. =P Jag är helt knäpp efter en oförberedd ändring till sommartid. Hade ingen aning om det skulle vara i söndags så det kom som en chock. Och både igår och idag är jag skittrött. Vet inte om det är därför eller för att jag får för lite sömn. Det kan ju höra ihop med att Gabriel verkar vara på väg in i en ny utvecklingsfas.
Igår räknade jag hur många veckor han är och han blir 38 veckor imorgon och när jag öppnade boken vi läser om hans utvecklingssprång så fick jag svaret på varför han varit som han varit de senaste dagarna. Plötsligt vill han inte sova på dagarna och det tar 45 minuter varje gång han ska sova att få honom att somna och alla krafter hos mig tar slut! Han ville plötsligt inte äta mat och han ville sitta och mysa i famnen länge (det händer aldrig). Och detta är några tecken på att en ny utveckling är på gång. Så nu ska jag försöka läsa klart det kapitlet den här veckan och se vad som händer. Det är jobbigt med en gnällig unge som inte vill leka själv och som hänger mig i byxbenen, men det är samtidigt kul att se vad han lär sig. Han har t.ex. börjat låta en massa. Spottar ut ljud och gurglar och låter. KUL!!! Det är mycket lättare att ha förståelse för att han är jobbig när jag vet varför och vet att det bara är en period. =)

Sen fick jag mens natten till igår. Tack för den! Och jag menar tack!! Jag har fått mens på fredagen, exakt fyra veckor sedan senaste så jag väntade mig den i fredags men det kom ingen. Så jag började bli nervös. Fattade noll och tänkte att det kan ju inte vara möjligt att jag är gravid igen!! Jag ville inte att det skulle vara så! Jag vill ha fler barn, men inte nu!! Och framför allt inte oväntat. Nästa barn ska vara planerat, åtminstone hyfsat. Så jag ville få mensen. Fast jag måste erkänna att jag samtidigt blev lite besviken. Någonstans där inne vill jag ha en till, även om tidpunkten inte hade varit den bästa. Men nu när väl fått mens-skiten ångrar jag att jag längtade efter den. =P Har ju fått en kraftig ökning av mensvärk efter att jag fått barn. Så nu gör det skitont varje gång! =(

Så idag blir en vilo- och slappdag. Fast lagom. Ska vila och få bort den enorma huvudvärken jag vaknade med! Det har blivit väldigt mycket bättre, men den ska bort helt! Sen kanske jag ska försöka orka laga fiskpuré till Gabriel. Vi får se hur det blir. Tänker inte ha några krav idag. Njuta av att jag har en liten kille som vill sitta och mysa i famnen!! =) För det lär väl försvinna fort igen. =P(Bilden är tagen hos mamma/mormor i Örbyhus den 8/3 näs vi var magsjuka, så den är inte från dagens mys.)

1 kommentar:

  1. Den där boken kanske man ska ta sig en titt på nångång

    SvaraRadera