KÄRLEK

31 mars 2011

Mormorbesök och joggingrunda.

Idag har min mamma varit här. Fast inte så mycket i egenskap av min mamma, mer som Gabriels mormor. Det är så nu för tiden. =P Hennes tid går mest till Gabriel. Men det gör mig inget alls. Jag är bara glad för att hon tillbringar mycket tid tillsammans med honom. Det är kul att se att han känner igen henne trots att dom inte ses lika ofta som när vi bodde i Uppsala. Fortfarande är det ju i genomsnitt kanske en gång varannan vecka dom ses. Så det är ju en del fortfarande. Det är bara vi föräldrar och Linnea (en kompis till oss) som träffar honom mer.På eftermiddagen matade mormor sin Gabriel med gröt. Gröt är det godaste som finns i Gabriels matvärld verkar det som. Vi ska till BVC imorgon och då hoppas jag att han gått upp lite i vikt i alla fall. Det är ju inte så länge sen har började äta igen efter magsjukan och han krånglar fortfarande en del vid lunch och middag. Ska prata lite mat med vår sköterska imorgon har jag tänkt.

Jag fick en helkroppsmassage av mamma i julklapp och nu är den inbokad. Klockan 15.00 den 13 maj. Det är en bit fram, men det är bokat i alla fall. Det ska bli så skönt! Och det känns som att det kommer bli en perfekt barnledig timme. Avslappning och kroppsvård. Sen kanske jag ska orka ett tag till. =)
Och när man ser den här glada Skrutten är det inte svårt att orka faktiskt! Detta blev en middag i lek på golvet för att få i min lilla herre någon mat. Men det gick ändå inte bra. Så jag började busa och göra miner istället. Då gapskrattade han!! =D Men så fort jag tog fram skeden knep hen igen munnen. Såhär: =I Han är inte särskilt lättlurad inte.

Nu har jag varit ute och sprungit i 25 minuter. Det går inte som förr tyvärr. Så nu är det minst en joggingtur i veckan och min dans på måndagar som är träningen. Gärna två joggingturer. Att skaffa gymkort ger jag upp. Jag kommer ändå inte ta mig iväg. Gå ut och springa är bara att klä på sig och gå ut. Det är inte så kul, men billigt och nära. =)
Blev bara tvungen att dela med mig av en till av bilderna från vår underbara stund tillsammans i måndags eftermiddag. Nu blir det dusch och sen Sims eller bok tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar