KÄRLEK

26 mars 2011

Super Mario-sossen verkar helt okej.

Jag satt och kollade på Håkan Juholts tal till sitt parti som nyvald partiordförande. Jag kan ju erkänna att mina förväntningar inte var särskilt höga. Har hört så mycket och det mesta negativt känns det som. Dock var Gudrun Schyman positiv och trodde han kunde göra ett bra jobb och hon brukar jag ju tycka är väldigt klok, så jag borde ha litat på henne. Han gjorde i alla fall ett positivt första intryck på mig. La fram det som är Socialdemokraternas viktigaste kärnfrågor på ett bra sätt och hade humor och glimten i ögat. Jag tror det blir bra. =)
Lite tråkigt var att han tog lite väl mycket tid åt att prata om allt dåligt som de borgliga har gjort och hur hemskt samhället har blivit. Jag håller med om att mycket blivit sämre, men hade gärna hört att han pratade mer om hans visioner att ändra på det. Men så är det alltid i politik i och för sig. Att alla skyller på varandra. Så jag kanske får köpa det.
Nu hoppas jag att han inger förtroende och att han lyckas växa till en person som kan bli en bra statsminister om tre och ett halvt år! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar