KÄRLEK

10 mars 2011

Hård vecka.

Vi har haft en helt fantastisk helg i Oslo. Fått umgås massor med syster yster och hennes fina man och haft sååå trevligt! Vi fick dom att köpa ett kul spel, Agricola, som vi spelade på lördagen. Vi fick träffa Leo på 13 månader och hans föräldrar och sen fick vi träffa Viljar som är 1,5 år och hans pappa Patrik. Och så fick vi se lite av Oslo med såklart. =) Så underbart var det!

Dessvärre blev vi dåliga direkt när vi kom hem. Gabriel, jag, min mamma och Torbjörn har fått magsjuka. Eller 1177 är inte säkra på att Gabriel haft det, men han har ju typ smittat oss så det borde vara det han har haft. Så dom senaste två dagarna har jag varit otroligt orolig för Gabriel vägrar i princip äta. Han vill i stort sett inte dricka och äter heller ingenting. Senaste dygnet har han fått i sig 450 ml vätska och lite lite mat och fruktpuré. Han borde få i sig 1 liter vätska enligt sjukvårdsupplysningen (1177). Men men, nu har jag pratat med dom ikväll och sagt hur läget är och hon påstår att det är lugnt. Så länge han får i sig så mycket att han kissar är det lugnt. Så vi får gå på det helt enkelt. "Han kommer absolut att överleva" var orden hon sa för att vara exakt. Och det vill vi ju verkligen så det är ju bra...eller nåt. Men jag är ju en del orolig ändå. Han är det dyrbaraste i min värld och jag vill inte att något drabbar honom, speciellt inte sånt som kan vara farligt...som att inte få i sig vätska och så. Men men. Vi får hoppas på en bättre dag imorgon. Det är i och för sig vad jag har gott och hoppats på alla kvällar den här veckan, men nån gång måste det väl vända. Eller?

Nu ska jag försöka vila lite själv och göra nåt mysigt. Läsa en bok eller se på nåt med min andra dyrbara älskling. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar