KÄRLEK

5 maj 2011

Är det inte sjukt?!

1944 togs beslutet i Sverige att det inte längre ska ses som kriminellt att vara homosexuell. Det är inte särskilt länge sen. Jag kan inte ens förstå att det varit brottsligt?! Hur kan det ha varit kriminellt att älska en annan människa? Jag kan förstå åsikter om att det skulle vara fel att vara homosexuell, jag tror själv inte det var Guds plan med människan från början. Men jag tror inte Gud vill förbjuda kärlek!! All kärlek är fin och värdig kärlek och ingen kärlek borde någonsin varit kriminell!!!

1979 avskaffade Socialstyrelsen homosexualitet som sjukdom. Och vet ni varför? För att det var flera som ringde till Försäkringskassan en morgon och ville sjukskriva sig för att dom var homosexuella. Efter den aktionen ändrades det. Häftig och bra aktion! Men helt sjukt att det inte bara varit kriminellt att vara homo, det var dessutom en sjukdom!! Hur tänkte man där? Hur kan en sjukdom vara kriminell? Det är ju som att man skulle kunna bestämma att det är straffbart att vara allergisk mot pollen eller få influensa. Helt galet om ni frågar mig! Tur att vi kommit en bit på vägen och verkar blivit lite smartare även om vi inte är i mål än för att bli jämställda och behandla alla människor lika.


- Bloggat med min iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar