KÄRLEK

17 maj 2011

Soft dag

Idag har jag haft en väldigt mysig dag. Den började dåligt med en jobbig morgon från 4:30 tills jag faktiskt fick liv i mig själv vid 8:30. Jag gick med på att hjälpa till på nätterna med Gabriel och min första natt blev ju rätt katastrof. =/ Gabriel vaknade klarvaken 4:30 och somnade inte om ordentligt förrän 5:10 och då hade jag hunnit bli klarvaken och somnade inte om ordentligt förrän kanske 5:45. 5:55 gjorde Gabriel morgon och jag vad DÖTTSTRÖTT med huvudvärk!!! Min underbara man hade Gabriel tills jag tvingades vakna vid 7:30. Jag fattar inte varför jag inte fixar att gå upp på natten. Att gå upp och kissa fixar jag, det har jag gjort hela livet. Jag vill verkligen kunna hjälpa Erik med nätterna, men jag förstår inte hur. Jag kan inte slappna av när jag går upp och jag märker att Gabriel sover oroligt. Då somnar jag inte om. Sen har jag lätt för att vakna när jag väl tvingats upp. Erik går som en zombie. =P

Men sen blev dagen i alla fall bättre med lite te och smörgås följt av en promenad med min trevliga granne Jennie! Det är verkligen kul att jag hittat lite folk i närheten att hänga med. Petra och Jennie är två nya bekantskaper som jag väldigt gärna hänger med. Dom väl dessutom väldigt lätta att vara med. Det är en fröjd att vara mamma-ledig nu för tiden. Förutom på morgonen då. =P Jag kände på morgonen idag att jag vill börja röra mig mer och därför passa en promenad väldigt bra. Kul också att få sällskap!! =)

Gabriel sov bara en gång idag. Och det funkade väldigt bra. Han blev lite grinig vid 11:30 men jag fick i honom lunch och sen bytte jag en blöja och sen slockande han så fort han la huvudet på kudden vid 12:15. Vi somnade båda två och han väckte mig 14:25!! Så länge trodde jag aldrig att jag skulle sova, men det var skönt! Han klarade sig till kvällen också och har till och med ätit bra idag!! =) Vi har myst en massa också såklart! Massa kramar och pussar!!!

På kvällen har jag varit med Jennie och storhandlat på Coop så vi har mat för 7 dagar framåt. Sjukt skönt!!! Tack för skjuts och sällskap!! =)Jag kände bara att jag måste visa Gabriel med sin gå-vagn. Kul var det en lite stund tills han ramlade baklänges. Han fattar inte att han kan gå med den han letar bara efter våra händer att hålla sig i. Men stå gick bra. Erik har kört med gaffatejp så hjulen ska gå väldigt trögt så han hinner med. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar