KÄRLEK

12 maj 2011

Hatar att vara allergisk!!

Hela min barndom klarade jag mig från allergi. Vad jag vet i alla fall. Jag var alltid avundsjuk på andra som var allergiska. Jag vet inte om det var en uppmärksamhets-pryl, att man fick uppmärksamhet som allergiker. Det kan också ha varit att någon jag var kär i var allergisk och jag ville vara som honom. =P Vad det än berodde på så visste jag inte vad jag pratade om! Fy tusan för allergi! Jag har haft pollenallergi sedan högstadiet någon gång. Lite svårt att veta exakt när det bröt ut eftersom det förmodligen stegrats. Dom första åren blev min hals väldigt hårt drabbad! Svullna halsmandlar och annat skit. Nu är det mer näsa och ögon och sedan en ENORM trötthet! Drygt att själva allergin gör att man är trött och att en biverkning på medicinen också är trötthet. Man får helt enkelt prioritera vad som är viktigast. Att inte ha så mycket allergi-symptom eller att inte vara sjukt trött. Jag får leva med tröttheten för att ha symptomen på allergin är hopplöst!

Det är bara så otroligt tråkigt att må sämst under Sveriges finaste säsonger. Från april t.o.m. juli är jag allergisk, lite olika beroende på när grönskan slår ut såklart. Jag känner dom som är allergiska ännu längre period och det måste såklart vara ännu värre. Jag har i alla fall oftast augusti och njuta av. Om jag jämför det här med att vara gravid så skulle jag hellre föda ett barn vartannat år än att vara allergisk varje år. Föda barn får man ju ut något fantastiskt av. Fast det skulle nog vara lite väl jobbigt att ha så många barn som det skulle resultera i. Och det säger jag ju nu när jag är allergisk och inte gravid. Jag skulle kanske inte välja samma när jag väl är gravid. Jag var höggravid och födde barn under den värsta allergi-perioden förra året. Grattis Sophie! =) Men men, jag överlevde det så då ska jag väl klara av bara allergin i år. =)

Jag tycker det har blivit mycket sämre med privata apotek. Jag känner inte att jag kan lita på verksamheten på samma sätt som tidigare och det tycker jag är ett stort problem. Jag kan knappt nåt alls om läkemedel och då vill jag kunna lita på verksamheten som säljer medicinen. Jag kan inte riktigt säga varför jag inte litar lika mycket på dom, det är mest en känsla jag har fått. Jag tycker servicen har blivit sämre också! Tråkigt! Det var bättre förr!! ;o)

(Bilden är inte från idag, efter all medicin mår jag inte sådär pass dåligt som tur är.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar