KÄRLEK

23 maj 2011

Bokläsning och picknick.

Nu var det ett tag sedan jag var inne på bloggen och härjade. Det betyder i och för sig att jag har haft fullt upp med annat på dagarna och det är ju kul. Synd bara att inte hinna skriva om det roliga här. Nu sover Gabriel och jag tänkte försöka mig på att hinna skriva om torsdag och fredag förra veckan.

I torsdags var jag och Gabriel iväg med några andra barn och mammor på bokläsning i en bokaffär vid Vasaparken. En av dom som jobbade där läste lite böcker för småttingarna och pratade lite om läsning och hur man fångar barns intresse för böcker. Det var mysigt och jag blev grymt inspirerad att börja läsa mer med Gabriel. Vill ha massa pengar så jag kan köpa alla fina och roliga böcker som finns. =) Han fick två böcker med sig hem, Kissboken och I ett hus.Kissboken handlar om en massa djur och hur dom kissar och små historier på rim runt deras kissande. Otroligt kul och fin bok tyckte jag. Erik sa bara USCH när han fick se den. =/ Jag har helt klart bättre humor än honom. ;o) I ett hus är en otroligt fin bok med texten till sången I ett hus vid skogens slut, liten tomte tittar ut... Meningen är att man ska sjunga sången och bläddra i boken samtidigt. Otroligt passande sätt att läsa bok för Gabriel som älskar när man sjunger. Så nu önskar han sig fler sånna böcker. Det finns 8 eller 9 till som han ännu inte har.

Efter det var planen picknick i Vasaparken, men det hade spöregnat och var fortfarande massa blött överallt så vi hittade en öppen förskola i Vasaparken där vi gick in och åt vår lunch. Supertrevligt ställe faktiskt. Dit ska jag nog ta mig nån mer gång när jag har tråkigt hemma och inte vet vad jag ska hitta på. Därefter var det dags att sova för killarna och vi tog och promenerade till söder och satte oss på Mariatorget och hade vår picknick där istället. Kaffe och goda Brownies som Petra hade bakat dagen innan medan jag var med grabbarna på golvet och lekte hos dom. =) Grymt goda blev dom!! Tack för det Petra! Så där satt vi med våra grabbar i gubb-keps och hade det supermysigt och trevligt. Tack för att våren är här och sommaren på väg. =)

På fredagen promenerade vi till och från Sickla tillsammans med Anna-Lena och hennes Nisse. Det var babyrytmik och lunch det bjöds på i Sickla. Mycket trevligt och promenaden blev lång och gav förhoppningsvis mig lite bättre kondition. =) Där vi satt och käkade lunch hittade Gabriel en plastväxt som en envisades med att dra över sig. Hehe.

Nu har lille mannen vaknat igen. Blev en kort sovstund idag. Men det är nästan bara bra. För han brukar nu för tiden sova så länge på förmiddagen att det svårt att få honom att somna på eftermiddagen och han klarar sig inte till ikväll från klockan 11 på förmiddagen. Så nu ska vi packa ihop lite lunch till herren och sen ta 164:an till Skanstull för att möta Linnea och luncha o hänga med henne. KUUUL!! Då slipper vi vara själva idag. Mycket trevligare och roligare att träffa lite folk på dagarna. =) Tyvärr blir det ju mindre bloggande då, men men.

Vi har rätt fullt upp med att planera och fixa inför Gabriels barnvälsignelse som är på söndag också så det kan också göra att vi inte får så mycket tid över till annat. Så om jag är dålig på att skriva den här veckan så är det för att jag måste planera, ringa samtal, baka fikabröd och öva sång inför söndagen. Men jag hoppas hinna skriva för jag tycker bloggen är grymt kul också. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar