KÄRLEK

3 maj 2011

Turen till Uppsala blev även en tur till IKEA.

Väl hos Hanna och Alvina i Uppsala kläckte jag ur mig att jag skulle behöva till IKEA. Så efter lunch tog vi med våra små knattar och åkte dit helt enkelt. Så även idag blev det lite handla. Usch, det är himla farligt att vara ledig hela dagarna. Drar inte in några pengar alls till hushållet men gör av med desto mer. =/ Men men, det är saker vi behöver.Heltäckande haklappar har jag längtat efter. Nu kanske han äntligen kan få kladda lite själv med maten! =D Jag hittade en necessärer i plast som jag ska ha barnmat i när vi är på resande fot så vi slipper få gegga i hela väskan om det skulle råka läcka. Gabriel fick tag på dom där han satt i vagnen och jag tänkte: "Vi ska ju köpa dom och dom är ju gjorda i plast så man kan han få känna och smaka lite på." Efter en stund sa Hanna att Gabriel nog har kräkts lite. Jag kollade på honom och konstaterade snabbt att det var pappersludd och inte kräks. Han hade självklart hittat papperslappen med streckkoden och varunamnet på. Och inte bara hittat den han hade slukat hela. Inte en bit kvar på varan eller i munnen. Min son vägrar äta mat, men små kartong-lappar går bra. Hur ska jag reagera på det? Gabriel fick också en lära-gå-stol, eller Ekorren som den så fint heter. Dock står det att man ska kunna skruva åt hjulen så att den går riktigt trögt så att den ger bra stöd nu i början innan han går bra, men jag har skruvat och skruvat och inget händer. Får kolla på det imorgon tror jag.

Sen blev det lite prylar som ska barnsäkra vårt hem lite till och förvaringslådor som inte innehåller små skruvar som faller av och är perfekt för Gabriel att lyckas äta upp. =/ Men det var bara tråkig-grejer att köpa. Blev lite godis och vaniljsås i IKEAs food-butik. Och sen en pizza-slice och förlossningssnack innan vi åkte tillbaka hem till familjen Aro.Sedan var det dags för oss att bege oss hemåt och vi fick goda plättar att äta på vägen. Eller Gabriel fick i alla fall. =) Så jag satt och matade honom med lagom stora bitar från pekfingret för att vi inte skulle ha pannkaks-kladd i hela vagnen när han var klar. Jag upptäckte då att han nog håller på att få en tand till slut i alla fall. Det sticker upp något vasst i underkäken. Men jag har inte lyckats se något än för han kniper igen munnen rätt bra. Erik fick inte ens känna när vi kom hem. Jag som ville att han skulle känna så han trodde på mig och fick se att jag till slut hade rätt om hans tänder. =P

Nu är det hög tid att lägga sig. Imorgon väntar två tvättmaskiner som måste köras och så ska vi på dansföreställning för småttingar, 6-18 månader, klockan 13. Coolt!! Det borde vara något för Gabriel, han som älskar att titta på dans på tv och älskar musik. Hoppas det faller honom i smaken. Vilken händelserik vecka det här blir. =) KUL!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar