KÄRLEK

18 maj 2011

Ny bostad...

Nej, vi ska inte flytta igen ÄN. Eller? Nej vi ska på en visning på en hyresrätt ute i Vårberg. En 4:a som vi förmodligen inte vill ha. Eller jag kommer säkert vilja lägenheten om den är fin för just nu kliar det i min flyttfingrar. Men läget är inte det vi letar efter. Erik vill bo längs gröna linjen söder ut och jag vill gärna bo nära pendeltåget så att det inte är alldeles för krångligt att ta sig till Gabriels mormor. Då känns Vårberg inte så optimalt. Dock är det en 4:a, vilket vore sjukt häftigt om vi fick. Då behöver vi liksom inte skaffa nån större bostad någonsin känns det som. =P Frågan är då bara om vi vill bo "för alltid" i Vårberg? Vi har ju inte ens fått lägenheten än heller. Men men, tänka kan man ju alltid. =P

Jag var hos Petra nyss och vi började prata SKB och lägenheter och sånt så nu vill jag jättegärna hitta den lägenheten vi vill ha. Jag vill u gärna ha en bostadsrätt så att man får känna att det är VÅR bostad. Och man kan göra vad man vill med den. Men när vi räknat på det så är det alldeles för dyrt för oss. I alla fall om jag ska plugga. Men vi är ju rätt sugna på Farsta om vi inte kan få en här i Årsta och Årsta blir nog svårt eftersom vi vill ha så stort som en 3:a. Och får jag välja mellan en 3:a i Årsta och en 4:a i Farsta skulle jag lugnt flytta till Farsta. Mer för pengarna. =) Gärna Farsta strand, för dit ska Martin flytta. Men vi får se. Jag tänkte att vi i alla fall ska ta oss iväg på visningen nu när vi fått en inbjudan och se vad vi känner på plats. Men rent spontant känns Vårberg fel eftersom vi inte känner några där heller.

Ikväll ska jag till Linnea och träna lite sång. Jag ska försöka sjunga på Gabriels barnvälsignelse den 29:e och då behöver jag träna, träna, träna. Inte så lätt att göra det hemma med en Skrutt i famnen. Koncentrationen blir inte på topp då direkt. =P Jag är massa nervös men hoppas det går bra. Jag är glad om jag lyckas ta mig igenom låten med hyfsat resultat. Jag har ju trots allt inte sjungit för en publik sedan kanske 2006 eller så. Och inte sjungit särskilt mycket hemma heller. Så jag är utan tvekan ringrostig. Men men, nåt ska jag väl lyckas få fram. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar