KÄRLEK

11 maj 2011

En dag i Bryssel

På måndagen, vår sista dag i Belgien, åkte vi till bryssel och kollade in den stan lite. Julien och Angie följde med oss som guider. =)Angie tog en bild alla, utom henne, framför den berömda Manneken pis-statyn. Det är en lite pojke som kissar och legenden säger att han släkte en led i Bryssel med sitt kiss. Hihi. =) Den är väldigt berömd och det är alltid fullt med turister runt den. Men den här dagen var det rätt så lugnt där och vi lyckades ta en liten grupp-bild. Man kan nog ana vilket tillstånd Gabriel var i om man kollar honom på bilden. Han var inte alls pigg! =( Vi vågade inte ge honom för mycket stabbig mat inför flygresan hem för han kräktes när vi gav honom frukost på morgonen så han fick frukt och vatten och välling. Han var heller inte såhär slö hela dagen, utan det pendlade upp och ner.
Vi åt Belgiska våfflor och även Julien och Angie delade på en. Det var riktigt gott! Sedan gick vi för att "ta på en kvinna". Det var en staty man slutta stryka med handen över för att få lycka och välgång i livet. På bilden ser ni när David och Anna och är framme och "tafsar".

Sedan gick vi till ett köpcentrum och kollade lite och åt lite fika och lunch. Där sket Gabriel ner hela sig bokstavligen. Jag drog in till ett skötrum samtidigt som Angie gick på toaletten. När jag hade fått av Gabriel alla kläder insåg jag att skulle behöva hjälp så jag bad Angie hämta Erik, men hon sa att hon kunde hjälpa till. Vilken ÄNGEL!!! Så vi sköljde av honom det värsta i handfatet och försökte göra så rent det gick. Vi hade slut på blöjpåsar efter alla diarré-blöjor så vi gick slänga allt utan nån påse runt så det stank i hela skötrummet när vi gick ut. Men vad skulle vi göra? Jag lyckades i alla fall hitta en påse som inte var återförslutningsbar men som funkade att lägga dom äckliga kläderna i. Sen gick Erik och köpte blöjpåsar och dom var underbara!! Dom var parfymerade upptäckte jag igår. Va smarta dom är där borta i Belgien. ;o)

Sedan åt vi på en grekisk restaurang innan vi skulle åka till flygplatsen. Vi bjöd Julien och Angie på maten där. Det var nätt och jämt att vi fick bjuda dom, men det gick. Sen gick dom och köpte choklad åt oss, som säkert var lika dyr som maten. =P Men men, vi försökte iaf. =)
Med det här fina hoppet säger jag hej då till den här resan. Det var underbart att åka iväg och få umgås med Anna och Julien igen!! Vi blev väldigt nära vänner i gymnasiet men ingen av oss umgås mycket nu. Riktigt kul att ses igen och umgås några dagar! Hoppas dom också hade roligt, men det tror jag. Tack Julien och Angie för att ni ställde upp och fixade med så mycket åt oss inför resan!!! Speciellt tack till dig Julien!! Hoppas vi får ses igen om inte allt för lång tid!

(Jag kunde inte hoppa så bra och högt för jag hade fullt med saker i jackfickorna som ramlade ut då. Kände att jag behövde ursäkta mitt mesiga hopp.. =P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar