KÄRLEK

31 maj 2011

Sluta prata summor.

Såg på ABC nyss att det är en massa lärare som protesterar i Huddinge för att dom inte har tillräckligt hög lön. BRA!!! Det behövs fler protester tycker jag! =) Lärare är ett av våra viktigaste yrken tycker jag och får inte alls betalt för det tycker jag. Men jag blir så less på politiker som svarar på kritiken genom att säga att dom visst satsar på lärare. Hon som jag syftar på just nu minns jag inte vad hon hette men hon sa i alla fall att hon tycker att dom satsat på lärare när dom avsatt 3 miljoner för att öka lärarlönerna. Jag blir trött på att dom säger summor!! Jag har INGEN ANING om hur mycket eller lite 3 miljoner är i sammanhanget! Enligt reportaget har lärarna i snitt fått nån procents minskad lön om jag minns rätt. I så fall är ju inte 3 miljoner tillräckligt. Men som sagt....är det värt att prata summor om dom inte är i ett sammanhang där man förstår vad summan har för betydelse? Hur mycket har satsats tidigare? Hur mycket ger 3 miljoner?!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar