KÄRLEK

23 maj 2011

Askmoln väcker minnen

Nu har Island orsakat ännu ett askmoln som verkar vara på väg ut över Europa. Det hände när vi var i Italien i april förra året. Och det orsakade att vi inte kunde åka hem som planerat. Det var massa jobbigt att vara utomlands då för man följde nyheterna hela tiden och undrade om vi skulle kunna komma hem eller om vi skulle försöka få tag på hemresa vida buss eller tåg. Massa energi av resan gick till ett himla askmoln. Sen fick ju värkar och fick åka till sjukhuset och läkaren där sa åt mig att inte gå så mycket utan mest vara stilla tills jag kom hem så det inte satte igång igen och jag fick föda i vecka 26 i Italien. Så det gjorde ju att vi var lite angelägna om att komma tillbaka hem och inte riktigt kunde tänka som min chef skrev i sms: "passa på att njuta av några extra dagar i Italien..." Han visste ju inte vad som hade hänt och att bara njuta var inte helt lätt. Vi ville bara hem då. Och nu när ett nytt askmoln finns så minns jag väldigt tydligt vad som hände då på bröllopsresan i Italien. Jag kommer inte vara så pigg på att resa gravid igen tror jag. =/ Ingen supertrevlig upplevelse. Trots att allt ändå gick väldigt bra och inget mer hände. Men bröllopsresan var bra och mysig också såklart! =) Och Gabriel klarade sig fint och föddes i vecka 39 (40) så allt gick superbra ändå. =) Sköööönt! Får försöka tänka på det istället. =) Och att jag alltid kommer minnas resan på grund av molnet. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar