KÄRLEK

4 maj 2011

Dansföreställning

I förmiddags tog vi oss ut till Skarpnäck, där har vi aldrig varit förut. Vi skulle på dansföreställning för bebisar. Såklart jag hänger på när några andra mammor ska på det. Han måste ju bli inspirerad i tid. =) Jag var inte överväldigad tyvärr, men det var helt okej. För Gabriels smak hade det gärna fått vara mer och högre ljud, det var lite för försiktigt så han satt inte lamslagen och bara tittade. Men ändå häftigt att det finns kultur för så små som 6-18 månader. =)

Nu såg jag att Gabriel var på väg att krypa ut i hallen, snabbt växlade jag över till iTunes och satte på ett av ABBAs album och vips tittade han fram igen. =) Han har bra musik smak min son. Hihi. Undra varför jag tycker det? Det är kanske jag som präglat honom. Yeay!

I alla fall så far föreställningen helt okej och slutet var superbra. Eller egentligen efter. Föreställningen slutade med att alla barnen fick stå i såpbubblor. =) Sen fick dom rocka själva på scenen alla bebisar tillsammans! Och där fanns massor att kolla på och lite spännande saker att urforska. Den blåa slangen var mest intressant, men som ni ser fanns det även annat att hålla ögonen på. =) Så förutom vädret var det är trevlig utflykt vi gjorde idag. Och så fick vi se lite lite av Skarpnäck också. Inte så imponerande den lilla biten vi såg i och för sig.

Efter att vi var på lägenhetsvisningen i måndags har tankarna börjat kretsa kring flytten som kommer vara nödvändig så småningom. Det känns väldigt jobbigt att flytta till nytt område igen och försöka lära känna ännu mer nya människor. Men det var nog bra att vi var iväg på visningen trots att vi visste redan innan att vi inte skulle köpa den. Vi behöver en hyresrätt och ska ju inte flytta nu. Men det fick mig att inse att vi kommer flytta och att vi förmodligen inte kommer kunna bo kvar i Årsta. Och nu har jag kommit fram till att Farsta kanske inte är så otroligt dumt ändå. Det var där vi var på visning. Det känns viktigare att vi får fler rum än att vi tvingas bo trångt närmare stan faktiskt. En 3:a eller 4:4 i Farsta skulle kanske inte sitta helt fel. 15 minuter från Stockholm City med pendeltåget, tunnelbanan går ut dit och det finns ett stort köpcentrum som har det mesta. Dessutom känns det värt att bo så att det fortfarande är så smidigt som möjligt att åka till Örbyhus och mamma. Och då är det bra att bo nära pendeltåget. =) Men men vi får se vad vi får tag på. Det är ju inte förrän till jul som vi behöver flytta. Men det känns bra att börja fundera i alla fall och ställa in sig på att flytta. Det enda som kanske är jobbigt med att flytta sent är Gabriels dagisplats. Så av den anledningen borde vi hitta nåt snabbast möjligt. Men så kommer det inte bli. Vi får se.

Nu ska vi vänta på att Erik kommer hem och kanske börja med mat. Att sitta vid datorn börjar bli svårt nu när Gabriel vill vara i knät och inte på golvet. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar