KÄRLEK

12 maj 2011

Trevlig men jobbig dag!

Jag har suttit på min granne Jennies uteplats hela dagen, i stort sett i alla fall. =) Det var varit såååå trevligt verkligen! Förutom Gabriel då...den lilla detaljen. =) Han matvägrar big time! Mitt i allt skrik upptäckte jag dock en vit typ blåsa bredvid hans nya tand och gissar på att en till tand är på igång. Passande? Nej! Vi behöver få i honom mat! Han var liten när han föddes, alltså är det okej att han är liten och inte väger massor. Men som det är nu bara sjunker han. =( Var där idag och då hade han minskat 400 gram sen sist. Han tillbaka på den vikten han hade i februari. Om inte vikten ökar till 1 årskontrollen kommer dom att kolla allergier och sånt. Jag tror ju dock bara att det har med oturen att göra. Magsjuka med ca. 2 veckors magvägran i början av mars, feber med matvägran i ca. 1,5 veckor i april och nu magsjuka och tänder som gör att han inte vill äta! Och att han dessutom lätt får ut det han väl får i sig. =/ Inte kul! Plus att han kanske är mer lik mig vad gäller mat och vikt som barn än Erik. Jag åt bara gröt typ. =P Gabriel är heller inte stor i maten.

Men men, nya tak och så hoppas vi på det bästa!! =) Någon gång måste det väl vända? Bara han inte fått min pollen också. =P Trevligt på terrassen i alla fall. Verkligen kul att lärt känna en annan föräldraledig så nära att man bara kan springa hem och fixa välling när maten krånglar. Dessutom har vi väldigt trevligt! Niiice! =) Tack för idag Jennie!

Nu väntar köket på mig. Det kommer över lite kompisar och vi ska laga middag och kolla på Eurovision-kvalet tillsammans. Jag är borta i helgen, annars hade det ordnats Eurovision-party. Det blir ikväll istället. =)

1 kommentar:

  1. Å, tack själv!! Ibland är det inte lätt att vara liten och sjuk!! Vi ses väl snart igen, ska bara kurera min förkylning nån dag!

    SvaraRadera