KÄRLEK

1 maj 2011

Att ha barn är som ständig PMS.

Jag har haft väldigt lite problem med PMS och sånt i mitt liv. Har inte varit så värt elak och jag tror inte det märks när jag har mens och så. Däremot har jag fått känna på känslan nu när jag fått barn. Känslorna svingar upp och ner lika snabbt som ett hopprep ibland. Ena stund gråter jag för att jag är så less och nästa stund för jag så lycklig för att Gabriel är den finaste och bästa på jorden. Låter inte det som PMS ni som haft det? ;o)

Nu på förmiddagen ska jag bege mig in till stan för att kolla om jag hittar nån snygg klänning till Juliens bröllop som vi ska gå på på lördag. Ska passa på att åka iväg själv så jag kan prova i lugn och ro utan barnvagn och gnälligt barn. Och som bonus får jag lite tid för mig själv, även om jag hellre hade gjort något roligare än shoppat då. =P Men men, jag måste fly hemmet för att på riktigt få tid för mig själv.

Gabriel borstade nyss tänderna på sin pappa. Erik ska försöka fixa paraply-vagnen idag. Jag lyckades montera på ena hjulet åt fel håll och nu måste vi lyckas få av det och vända det rätt. Vilket inte verkar vara särskilt lätt. Det står i instruktionsboken hur man ska göra för att montera av hjulen, vilket får det att låta som att det ska gå att göra hyfsat lätt. Men varken jag eller Erik eller båda tillsamman lyckas. Man behöver trycka åt med en vansinnig kraft så vi lyckas inte. Så vi ska ringa och fråga Gabriels farmor och farfar om dom har en rörtång eller en polygrip. Det är inte alla dagar man lär sig vad polygrip är. Nu är jag lite mer man. ;o) Hehe.

Nej nu är det dags för en dusch och sen försöka åka iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar