KÄRLEK

15 maj 2011

Dagen efter Eurovision

Igår vid den här tiden satt jag i soffan i Linköping och kollade på finalen i Eurovision Song Contest. När finalen väl var framme tyckte jag att många bidrag påminde lite för mycket om varandra. Det var inte så mycket som stack ut, inte på ett bra sätt i alla fall. =P Greklands bidrag förstod jag mig inte på alls. Det kändes inte som en genomtänkt låt utan mer som två helt olika låtar som varvade. Absolut det sämsta bidraget tycker jag. Tysklands var bara väldigt väldigt konstigt. Det kändes lite som modern konst. Svårbegripligt.

Poängutdelningen blev ju väldigt spännande, men rätt ointressant samtidigt tyckte jag. Sverige låg i ledning rätt länge, men enbart för att dom höga poängen delades ut helt utspritt till alla andra och vi fick stabila 1-7 poäng av dom flesta länderna. Sedan drog Azerbajdzjan iväg och tog en allt mer tydlig ledning. Det som förvånade mig mest var att Grekland, Tyskland och Italien låg så pass högt. Grekland låg nog bland topp 10 hela tiden tror jag. Jag satt hela poängutdelningen och tänkte: Bara vi slår Grekland är jag nöjd. Italien gick om oss och snodde vår andraplats på sista 12-poängarn, vilket var lite surt eftersom deras låt är rätt trist tycker jag. Men fantastiskt med en bronsplacering för Sverige för en gång skull.

Att jag hejade på Sverige igår var nästan bara av patriotiska skäl för jag tycker att låten suger. Texten är kass och Saade sjunger inte helt klockrent. Men numret är snyggt och jag gillar att Saade är så delaktig i hela showen. Däremot tycker jag att hans nummer till Manboy var snäppet snyggare, men men. Det gick ju bra för Sverige så varför klaga? Däremot känns det lite som lotteridragning vad gäller placeringen. Eller så var Popular en låt som lätt fastnade helt enkelt. För personligen så tycker jag att vi har skickat bra mycket bättre bidrag som hamnat långt ner. Typ The Ark till exempel. Men men, det är ju omöjligt att veta vad som gör att vi får röster. Eric är snyggare än Ola helt enkelt. Eller? =P

Nu blir det nog till att dra sig mot sängen för att varva ner en stund. Börjar känna mig allt mer stressad över jobb/plugg och vad jag ska göra i mitt yrkesverksamma liv. Plus att det alltid finns en massa måsten att ta tag i som gör mig stressad. Så sömn tycker jag känns bra just nu. Vill dessutom bli av med min jobbiga diarré så jag kan börja få upp lite aptit igen. Behöver ju mat om jag ska orka ta hand om min lilla sötnos hela dagarna. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar