KÄRLEK

18 april 2011

Åh hemska dag!!

Erik fick feber igår och är ännu sämre idag än igår. Natten till idag var hemsk och jag fick inte sova särskilt bra, det var det som gjorde den dålig såklart. =P Jag la gröna linser i blöt direkt på morgonen för att kunna fixa en ny maträtt till Gabriel på förmiddagen. Hade planerat att vara klar innan 10, men eftersom det är en helvetesdag så blev det inte så. Hade missat att koka ärtor som skulle koka 2 timmar. =/ Och sen tog det lång tid att koka linserna bra. Jag gjorde fel och galet helt enkelt. När det väl var klart drog jag bort det från plattan och så drog hela familjen till söder för att köpa resevagn tills vi åker till Belgien. Det gick smidigt måste jag säga, så nåt bra har det ju hänt idag i alla fall. =P

Efter det åkte Erik hem och jag gick till Globen för att höra med Gallerix om dom kan fixa min canvas till på torsdag. Det kunde dom inte...2-3 VECKOR!!! Shit! Gick till Expert och frågade och där var det en vecka som gällde, alltså 7 dagar, så det räckte inte heller. En i personalen sa att han trodde Expert vid hötorget kunde fixa det på samma dag eller till i alla fall dagen efter. Trodde? Jag åkte i alla fall hem för Gabriel behövde lunch...och jag med för den delen. När alla fått sig mat ringde jag Expert hötorget, hamnade på kundtjänst och frågade om det var så som dom hade sagt vid Globen. Hon visste inte för hon hade missat att skriva upp det i sina anteckningar. Anteckningar? Har dom inget söksystem för sånt? Eller direktnr till nån på plats på hötorget. Nej, det har dom inte. (GALET!) Hon skulle i alla fall kolla upp det åt mig och ringa tillbaka eftersom inte kunde garantera att det var så. Detta var innan klockan 14 och nu är jag hemma igen och har lyckats beställa min canvas vid hötorget till på torsdag men hon har fortfarande INTE ringt tillbaka! *sur*

Jag lyckades i alla fall med det jag ville och fick hjälp med att lägga till en vitkant överst på bilden så inte huvudet viks över canvas-ramen. Det var ju bra. Man beställer via en automat och kan inte få manuell hjälp från kassan, lite konstigt tycker jag. Jag ville ju liksom höra vad dom tyckte och vad som gick att fixa men istället fick jag ställa mig i kön till kassan tre gånger för att få hjälp med det jag undrade. =/ När jag väl lyckats beställa fick man välja leveranstid (1 timme eller 2 dagar) och båda skulle vara gratis stod det. Jag valde en timme så kanske jag skulle slippa åka tillbaka. Kommer tillbaka till kassan, för man måste gå dit igen för att förskottsbetala, och då frågar hon där om jag verkligen vill ha den på en timme? Det kostar nämligen dubbla priset och dumt nog står inte det i automaten. Och nej, det blir ju 600 istället för 300 kr, lite väl för en A4-storlek tycker jag. Då sa hon att det blir 5 dagars leveranstid. Och jag påpekade att det alternativet fanns inte i automaten, antingen 1 timme eller 2 dagar. Hon svarade att det var konstigt och jag frågade om det inte fanns nån chans att få det till torsdag och hon svarade att det gick om jag la på 30% av priset. Och nu orkade jag liksom inte bråka och kämpa mer för min bild så det fick bli 89 kr dyrare. Trots att jag tycker det är ENORMT DÅLIGT att det inte står något om extra-kostnader eller 5 dagar när jag gjorde beställningen. =/

Så nu kan man lugnt säga att jag är uppe i varv och stressad. Försöker blogga, dricka kaffe och äta rulltårta samtidigt. Går ganska bra faktiskt. Båda min killar sover men iaf den yngsta lär vakna snart. Jag skulle behövt sova i eftermiddag men så blev det inte. Nu kan jag lika bra göra en massa nytta med min energi jag har fått av att stressa och bli irriterad! Planen är att laga en lax-rätt till Gabriel nu snart. Gabriel har jag planerat massa mat till, men inte till oss. =P Så vi får se vad vi får. Förmodligen bara nåt snabbt. Pasta med vita bönor i tomatsås kanske. Vi får se.

Hoppas du haft en bättre dag än mig. Nu hoppas jag på att min canvas blir sjukt snygg!! =) Hur gör jag om jag inte är nöjd? Jag har ju liksom redan betalat för ett jobb som jag inte vet resultatet av. Kanske borde ha tänkt på det innan och frågat. Ja ja, gjort är gjort. Blir säkert bra. Jag ska försöka njuta av kvällen. Har två program att se iaf. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar