KÄRLEK

9 april 2011

En lördag med bara familjen.

Jag fick sovmorgon till 8:30 imorse. Skööönt! För många kanske det inte är någon vidare sovmorgon en lördag, men i och med att jag går upp runt 6:00 alla andra dagar är det en rejäl sovmorgon i våran familj. Sedan drog Erik iväg på lördags-badminton med Martin som vanligt. När han kom hem hade Gabriel jättekul åt honom vid lunchen när Erik härmade Gabriels ljud. Det var en höjdare. Lägenheten städades därefter och det fanns tvätt att ta hand om och sätta igång ny tvätt, sätta igång diskmaskin och blötlägga ärtor till puré åt Gabriel. Efter alla måsten hamnade hela familjen i en mysig hög i sängen och busade. Härligt!
Efter ett tag kom på vi på att vi skulle åka till Liljeholmen och shoppa lite. Erik behövde lite mer "jobb-kläder" och Gabriel behövde vårjacka. Jag hittade ett par skitcoola byxor på Stadsmissionen. *nöjd* Gabriel slocknade efter sådär en halvtimmes shopping och väntande vid provhytter. Jag förstår honom för jag hatar själv att prova kläder. Jag chansar ofta på att det funkar. Jag har väl typ S eller 36, det blir nog bra. Så får det lov att funka för jag orkar inte åka och byta heller. =P
Efter eftermiddagsluren och en middagsburk var Gabriel pigg och glad. Han blev säkert lite extra charmig och glad för nya jackan som han självklart fick premiär-använda på hemvägen. =D Vi gick runt en väldigt massa och hittade till slut en på H&M som vi köpte. Vi satte och oss och fikade och sen gick efter till Willys för att köpa middagsresurser och då gick jag upp igen för att kolla lite till. Kände så konstigt att vi hade hittat så få jackor, speciellt på Kappahl där vi bara hade sett en väldigt opraktiskt jeansjacka med knappar. Och dom hade ju fler när jag gick dit igen och blev kär i den här direkt. Så det var bara att byta det. =) 199:- kostade den. Lagom för en jacka i storlek 80. Polarn och Pyret hade också en väldigt snygg jacka som jag gillade men för 695 kr. Inte en chans att jag lägger så mycket pengar på en jacka han kan ha i några månader. Jag är i alla fall sjukt nöjd med den han fick till slut! =)
Hemma lekte vi en massa innan det var dags att klä av sig för att få bada. Men att leka utan kläder är ju det bästa, så det fick han göra en stund först. Helt näck är såklart bäst, men jag orkade inte torka kiss så det får bli en annan kväll. =) Så har vi resultatet av blötläggningen av ärtorna. "Det supergröna moset" heter receptet och är taget från Josses barnmat (en bok om hur man lagar egen barnmat). Nu tror jag vi måste äta upp det sin finns i frysen innan vi gör mer. =PImorgon firar jag och Erik vår första bröllopsdag, eller ja om man inte räknar det riktiga bröllopet. Det var helt enkelt ett år sedan vi gifte oss. Det ska vi fira till sjöss på en brunch-båt i Stockholms skärgård. Sen har en bokat in nåt hemligt efter det. Detta betyder att Gabriel ska ha barnvakt typ hela dagen. Från 11 till ungefär 19. Han ska vara hos sin farmor och farfar. Vi får se hur det går. Gabriel är inte alls van att ha barnvakt och vara ifrån oss. Sist dom hade honom gick det jättebra, men då var han precis 6 månader och hade inte fattat det här med att mamma och pappa kan försvinna och gå iväg. Jag tror inte att det kommer gå lika smidigt nu, men jag HOPPAS det. Det kommer vara otroligt jobbigt för mig, men jag ska verkligen försöka att koppla av. Jag vill lära mig att ara ifrån honom, det behöver både jag och Gabriel. Men det hade varit skönt att starta med ett ha barnvakt och gå ut en kortare stund till att börja med. Men vi får se helt enkelt. Blir det kris så ringer dom ju och då får vi ju avgöra om vi ska komma och hämta honom eller inte.Hur som helst, det är väl mest jag som kommer vara orolig kanske. =P Jag ska i alla fall ha en underbar dag med min älskling imorgon. En av dom, för nu för tiden är det ju så lyxigt att jag har två älsklingar. =) Somliga har det bra. =) Nu ska jag och min älskling kolla på lite DVD innan det är dags att sova så vi orkar med morgondagen. Usch, jag är supernervös....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar