KÄRLEK

13 april 2011

Släkt på besök.

Ja det är väl så nu när vi är gifta att Eriks släkt är min släkt. Eller? Hans syster och hennes sambo var här igår i alla fall. Min svägerska och svåger? Jag vet aldrig vad det heter. =P Jag storhandlade, eller ja handlade mat till tre dagar =P, på eftermiddagen. Och sen var det bara att gå hem och börja med maten och plocka undan det värsta med saker som Gabriel hade spridit runt i vårat hem. =P Gabriel var okej snäll igår vid middagen och fick smaka pyttelite av vår halloumi-gratäng. Den var saltad så han fick bara en halv pasta. =P Men gott tyckte han att det var iaf. Sedan var han en stund med sin faster Emma innan det var dags att dricka välling och somna in för natten.
Vi tog fram Ticket to Ride, vårt roligaste sällskapsspel, och spelade det. Micke vann. =/ Men Erik kom sist så jag slapp förlora i alla fall. =) Det spelet kan jag verkligen rekommendera! Så kul! Vi spelar det massor och har inte ens i närheten av ledsnat ännu. Vi fick hemgjord kanongod glass av vårt fin-besök. Gott!!
Gabriel vaknade inte en enda gång under kvällen och sen vaknade vi klockan 6:00 av att Eriks "klocka" ringde. Hoppsan, Gabriel har sovit hela natten. SKÖÖÖÖNT!! Men han förkylning vill inte ge sig. Han snorar lite grann hela tiden, men verkligen inte nåt mycket alls. Hostar lite, lite ibland. Jag har en träff med en annan mamma idag som fick barn för ungefär 4 veckor sedan tror jag och jag vill inte smitta den lilla. Hon har en större kille på dagis så jag har bara tänkt att dom ändå får hem allt skit och blir smittade, men kom på att det kan vara RS-virus som Gabriel har fått och det vill jag inte ge en så liten bebis. Men jag mailat henne och sagt som det är att det kan vara det, men att det inte behöver vara det. Hon får avgöra, men jag vill ändå berätta läget innan. Men jag hoppas hon vill ses för det vore så kul!! Gabriel är ju pigg och orkar allt och är som vanligt förutom lite snor ibland. Hoppas han blir frisk snart!

Nu är det dags för frukost för mig. Jag skulle bara in på datorn och googla RS och skriva till den där mamman, så blev det här jag hamnade till slut också såklart. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar