KÄRLEK

19 april 2011

Vill inte vara allergisk!

Min näsa är helt tjock och jag är sjukt trött. Jag har egentligen inte gjort så mycket mer än vanligt idag, bara det att Gabriel har varit sjukt gnällig och krävande p.g.a. febern. Men nu sover ju han och jag la mig i soffan för att börja läsa en bok. Hääärligt! Trodde jag ja. Mina ögon faller ju typ ihop när som helst och det sitter tjockt med intorkat snor i näsan så att jag inte kan andas med näsan. Kan det inte åtminstone rinna ut? =P

Våren är här! Det är min pollen-allergi också! Tyvärr!! Det är inte kul att vara allergisk under bästa tiden på året ska jag berätta för er. Jag har dessutom min värsta period runt midsommar och under juli. När Sverige har som bäst väder och man är ute som mest. =/ Suck! Men men. Jag skulle köpa allergi-tabletter idag men vi hade inte tillräckligt med pengar på kontot. Det har hänt tre gånger den här månaden. Vi har tydligen shoppat för mycket. Eller jag har väl det gissar jag. Ändå tycker jag inte att jag handlar särskilt mycket. Men jag ska tänka på det framöver. Jag behöver min medicin!! Jag måste boka läkartid också så att jag kan få tabletterna receptfria, mycket billigare så!

Ja ja, nu ska jag fixa lite te och plocka fram ostkaka och övertala Erik som att kolla på lite Mad Men innan vi sover.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar