KÄRLEK

14 april 2011

Hög tid att söka skola.

Jag glömmer hela tiden att söka plugg till hösten och nu har jag bara till imorgon på mig. Jag ska absolut söka Genusvetenskap A eftersom jag inte kan börja läsa på ett lärarprogram i höst. Stockholms Universitet tappade sin examineringsrätt till lärare förut och just det programmet jag vill gå, mot lägre åldrar i skolan, har dom inte fått rätt att ha ännu. Den kommer igång till nästa vår hoppas jag på. Det är var som står i alla fall. Men eftersom det känns töntigt att jobba ett halvår och sen plugga vill jag hitta något att läsa även i höst. Genusvetenskap skulle jag väldigt gärna vilja läsa, plus att jag verkligen tror det är en bra kurs att ha läst när jag kommer ut i skolan, om jag nu gör det.

Däremot vill jag gärna hitta fler intressanta kurser i fall att jag inte kommer in på genusen. Men jag tycker det är så svårt att hitta. Någon som har tips på hur man hittar kul kurser? Någonstans där man lätt kan söka efter kategorier? Jag har tänkt skicka iväg idag så jag slipper blockeringarna imorgon. =/ Och jag tar gärna emot tips på bra och intressanta kurser!! ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar