KÄRLEK

3 april 2011

Livfull söndag!

Igår hade vi besök av Anna (min kusin) och vår vän Martin som spelade spel och hade kul med oss. Anna sov kvar och imorse stressade vi iväg för att komma till Saltsjöbaden och Uppenbarelsekyrkan i tid till Elins framträdande klockan 10. En dag med full action har det varit. Efter kyrkan och musikal-gudstjänsten åkte vi hem till familjen Reljer, där jag jobbade som barnflicka. Dom har fyra barn och det blir lätt full fart och hög ljudnivå. Gabriel verkade ändå trivas bra trots att han en ensambarn och inte alls van den farten. Det var mycket att titta på och nya leksaker och en 8-åring som så gärna ville passa honom. Perfekt för oss. Hihi. =) Gabriel blev lite rädd och förvirrad när han vaknade på eftermiddagen och Peter kom och hämtade honom. Var lite mer mys-sugen än vanligt. Men det gjorde inte mig något. Bara härligt att få mysa en stund! Det händer inte så ofta nu mera.
Elin var otroligt gullig med mig idag. Det är deras yngsta flicka, hon är 5 år nu. Hon ville mysa i mitt knä och sitta bredvid mig när vi åt och så. Hon har varit rätt blyg för mig när vi träffats förut efter att jag slutade jobba där. Men nu var hon väldigt mysig och kramig och "Sophie-ig". =D Jag har en speciell kärlek till henne och kommer alltid att ha. Dom andra två tjejerna också såklart, men Elin var jag med så mycket! Och hon var så liten, 1,5 år bara. Så den här dagen och stunderna med Elin kommer jag leva på den här veckan. =)Lite tråkigt att jag inte tog mig tid att fota nåt idag. Men jag ville bara njuta av dagen och inte behöva tänka på att dokumentera. Jag dokumenterade i hjärtat den här gång. Lite synd för er, men så blev det.

Vagnen var dumt nog genomblöt när vi skulle gå till tåget. Men vi fick låta lite filtar så det löste sig. Nu är vi i alla fall hemma igen och jag har världens huvudvärk. Nåt och äta och sen sova låter som en toppenplan just nu. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar