KÄRLEK

6 april 2011

Firade 9-månadersdagen på stan.

Dagen började segt. Gabriel verkade trött trots att han sov till 7:20. Han fick sova i våran säng i natt för han vaknade runt 7 gånger igår innan vi hade lagt oss. När han vaknade vid kl. 22 somnade han aldrig om så till slut tog jag honom och la mig i sängen med honom liggandes på min mage och till slut somnade han så han fick ligga kvar i vår säng när han väl hade somnat. Det var lättare att ta alla gånger han vaknade när vi låg bredvid och inte behövde gå upp.Gabriel låg och hade mysigt i soffan medan jag käkade frukost. Jag trodde han hade fått feber eftersom han var så lugn. Men jag tog tempen och det hade han inte. Däremot är han snorig idag. Det här är första gången som det rinner snor på honom. Täppt i näsan är han rätt så ofta med att det rinner har vi inte haft någon erfarenhet av vad jag minns. Men det verkar ju inte vara nån fara med honom för nu åker han runt i gå-stolen och det är bara näsan som verkar vara ett problem. Och massa dreggel!!! Men det hör väl knappast till förkylningen...=P

Vi gav oss i alla fall in till stan för att boka brunchbiljetter till mig och Erik på en båttur i skärgården på söndag. Det är nämligen vår bröllopsdag då. Då har det gått ett helt år sedan vi gifte oss. Alltså var jag sjukt stressad för ett år sedan och hjärnan gick på högvarv och vi letade ny präst och klistrade och pysslade med placeringskort och vigselprogram m.m. Vi ska i alla fall fira vår ettårsdag som äkta makar på vattnet och utnyttja en present vi fick i bröllopspresent. Sen har Erik hittat på en hemlis efter det. SPÄNNANDE!!
När vi väl kommit in till stan råkade vi kliva in på denna gata. Trevligt! Jag visste att den fanns, men inte var. Jag har varit här som barn också man har inte lyckats springa på den senare. Och inte undra på det när det är en av Stockholms kortaste gator. Men lite coolt ändå. =)
När jag ändå var på stan köpte jag några pyjamaser och en tröja till min lilla Skrutt! Erik och jag gillar olika pyjamas-typer. Jag gillar tvådelad och han vill ha helkroppspyjamas. När den väl är på tycker jag bättre om helkroppspyjamasen jag med, men den är så grymt jobbig att sätta på, speciellt på natten om han kissat på sig. =/ Men det är alltid lite krisigt med pyjamaser här för att vi har fyra och tre ligger typ alltid i tvätten så det gör inget med två till. (Lägger upp ett nytt inlägg med resultatet av shoppingen.)Väl hemma hade vi mer mys med vällingen. Jag vill att han ska lära sig hålla flaskan själv så han snart kan börja dricka den liggandes i sin säng istället för i famnen. Det går, men det skvätter runt en del med. =P

Jag förstår inte dom som kan gå hur länge som helst på stan och shoppa. Jag var helt slut efter 4 timmar. Och då shoppade jag ändå bara efter lunch, innan fixade vi båtturen och handlade lite på coop bara. Jaja, det är kanske bra. Det går ju inte åt så onödigt mycket pengar då i alla fall. =)

Igår var jag hos en mamma som jag lärt känna som bor väldigt nära oss. Supertrevligt och gott fika. =) Men jag fick även låna en bok om egen-lagad barnmat av henne och det fanns en del justa veg-recept o den så dom ska jag skriva av ikväll. =) Nu ska jag snart börja laga risotto till kvällen middag.

GRATTIS GABRIEL PÅ DIN 9-MÅNADERSDAG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar