KÄRLEK

2 april 2011

Faller ur rutinerna.

Tänk så lätt det är att falla ur vardagsrutinerna på helgerna. Varför gör man det egentligen? Går och lägger sig senare och ändrar dygnsrytmen man hade på vardagarna. Det finns väl egentligen ingen anledning till att det roliga måste ske sent på kvällen. Eller? Igår var jag uppe för sent. Satt och spelade Sims och fastnade, såklart. =/ Det är ju kul, men dumt när det går ut över sömnen. Som är otroligt viktig när man har små barn. Speciellt när det är jag som ska gå upp morgonen efter. Jag och Erik tar alltid en varsin morgon på helgerna så man får sova ut en dag per vecka. Dumt blev det och jag låg vaken länge för att jag var uppe i varv, Sims-varv. Precis när jag höll på att somna vaknade Gabriel och jag hade inte mage att väcka Erik och skicka upp honom eftersom jag ändå var vaken. Tog 20 minuter att få honom att somna om, brukar ta en halv minut. Så sen var jag vaken igen. =/ Men men, somnade till sist sådär 00:15 kanske. Och det låter inte särskilt sent, men det eftersom jag brukar lägga mig två timmar innan så var det sent. Och eftersom Gabriel oftast vaknar runt klockan 6 så behövs sömnen. Sen nu på eftermiddagen tänkte jag massa på att det snart var dags för hans eftermiddagsgröt och sen sova på det. Men jag stod och gjorde puré och glömde helt bort gröten. Så nu är han ute och går med Erik och Martin utan gröt i magen. Dumt. Men så blev det idag. När det är helg faller mycket rutiner bort. Vi är t.ex. två som tar hand om Gabriel så då tappar jag ju kontrollen jag har på vardagarna när det bara jag. Jag slappnar av lite på helgerna helt enkelt. Och det är bra, han klarar sig utan gröten. Det är en dag, han äter en massa annat idag så han ska nog klara sig. =) Tidigare middag t.ex. ;o)

Den här veckan har jag tränat en massa faktiskt. I måndags var det dans som vanligt, i torsdags var jag ute och sprang och idag var jag och spelade badminton med Martin och Petter. Erik och Martin har en bokad tid varje lördag då dom spelar badminton men Erik är förkyld så jag hoppade in. Superkul!! Jag gillar badminton! En av dom få sporter som är kul. Jag tror jag gillar racketsporter, för pingis faller mig oxå mycket i smaken. Skulle gärna prova tennis också nån gång. Allsidig träning har det i alla fall blivit den här veckan. Fortsätter jag såhär kanske jag snart är i form och får tillbaka lite muskler. Vad tror ni?

Ikväll kommer min kära kusin Anna hit. Martin och Erik ska på guidad tur uppe på tak i Stockholm. Coolt! Det var vår present till Martin för att han hjälpte till så mycket med bröllopet. Sen kommer killarna tillbaka och vi ska käka middag och kanske spela nåt kul spel. Vem vet? Trevligt tror jag det blir i alla fall.
Jag har fixat rödspättapuré till Skrutten idag....vem har sagt att man bara kan ha muffins i muffinsformar? ;o)

3 kommentarer:

  1. Smart ju! Det är väl en lagom portion också? :D Har dock ingen sådan muffinsplåt.

    SvaraRadera
  2. Jag tror tyvärr det är en lite för liten portion för Gabriel...får kanske lägga till någon iskubsrätt jag har kvar sen tidigare. Jag tror det är ungefär som en liten barnmatsburk i storlek.

    SvaraRadera
  3. Du kan ju ta en sådan som en portion och sedan lägga till några små iskuber av broccolipuré, majspuré etc. :) Så blir det en blandad middag! :D

    SV: ang Bloglovin... Det är en sida som länkar till de flesta bloggar, och man kan följa alla bloggar via bloglovin på ett enkelt sätt. Man kan också gå in där och leta efter intressanta bloggar! :) - PLUS att man ökar chanserna till fler läsare om man är med.

    SvaraRadera