KÄRLEK

14 april 2011

Dålig sömn

Här hemma är det Gabriels pappa som går upp och får Gabriel att somna om på nätterna. Om Gabriel är riktigt ledsen och inte somnar om brukar jag gå in och säga att han kanske ska få sova hos oss, men Erik vill inte det utan kämpar på inne i Gabriels rum.

I natt gjorde Erik annorlunda. Klockan 00:30 kom han in med Gabriel och la honom i våran säng. Jag fattade ingenting men antog att Gabriel var upprörd och behövde få vara med oss. Jag sov jättedåligt för Gabriel har börjat röra sig mycket i sömnen så han sparkade mig en massa och jag vaknade varje gång. Jag blev mer och mer upprörd för varje gång jag blev störd i min sömn. Konstigt nog blev jag arg på Erik. Jag fattade inte varför Gabriel skulle sova där. Erik sov som en stock hela natten så han minns inte att jag har frågat eller pratat med honom under natten.

Till slut gjorde jag det jag borde gjort från klockan 1:00, jag gick och la mig på madrassen i Gabriels rum. Men det gjorde jag först vid 6:15 eller så. Sov där inne till 7 när Erik väckte mig för att han skulle till jobbet. Han fattade inte vad jag menade när jag sa att jag fått störd sömn hela natten. Han sa: "men Gabriel har väl inte vaknat så många gånger?" Det visade sig att Erik trodde att han hade hämtat Gabriel till oss 5:30 (då brukar han hamna hos oss).


Riktigt tokigt kan det bli. Nu är jag bara enormt sur på mig själv varför jag inte la mig i det andra rummet tidigare. Jag var rädd att Gabriel skulle rulla ur vår säng då. För det går inte att väcka Erik på natten och säga nåt och tro att han fattat, även om han svarar. Jag hoppas nu bara att jag får sova när Gabriel sover på dagen idag. Annars vet jag inte hur jag ska överleva dagen. Kaffe antar jag. =\

Nu är det dags för frukt-mellis och sen försöka söva min älskade plutt. Helt otroligt nog är jag inte ett dugg arg eller irriterad på Gabriel för att han stört mig med sparkar. :)

- Bloggat med min iPhone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar