KÄRLEK

8 april 2011

Sjukstuga light.

Jag och Gabriel är lite förkylda, men verkligen bara lite. Jag mår i princip som vanligt. Lite tröttare bara. Lite snorig men inte alls så farligt som det brukar vara. Jag klagar inte i och för sig. Skönt med en lindrig förkylning om den ändå skulle infinna sig. Gabriel sov i drygt 2 timmar igår på förmiddagen! Det har inte han gjort på kanske ett halvår. Det var tillräckligt länge sen för att jag ska ha glömt bort när det var iaf. Hur kan barn som sover vara dom sötaste? =P Idag sov han drygt en timme, inte så illa det heller för att vara honom. Så då sov jag också en timme, det var skönt. Jag börjar misstänka att det är dags att kanske låta Gabriel gå över till att bara sova en gång per dag. För som det varit de senaste dagarna har han somnat sent på förmiddagen och sovit länge och sen är det jättesvårt att få honom att somna på eftermiddagen. Ändå går han redan nu runt och gäspar. Så jag vet just nu inte alls hur jag ska göra med hans sovstunder. Hade det varit trevligare väder hade jag gått ut med vagnen. Får se hur det blir. Vi ska ha kompisar över ikväll så det vore ju kul om han inte bara gnäller. =P
Så var det den icke så omtyckta lunchen då. På bilden ovanför har jag givit upp och börjat äta lunch själv istället för att han bara kniper igen munnen när skeden kommer. =( Han åt helt okej så jag är rätt nöjd. Han fick majskrokar till efterrätt så jag fick äta en liten stund iaf.
Våra luncher är väldigt snarliga till utseendet. Det är väl i och för sig bara så att det är pasta och qinoua som är skillnaden. Konstigt nog ville Gabriel äta av min mat en stund, men inte sin. Han såg direkt när jag tog från hans tallrik. Han är inte dum inte. Men min mat var ju saltad så vill inte ge honom mer än två pytte-skedar. Jag hade hoppats på risotto till lunch, men den tog tydligen Erik imorse. Jaja, jag fick en matlåda i alla fall. =)
När han är ren och fin igen blir han superglad! "Jaaa!! Slipper jag haklapp och mat nu mamma?" Min grabb är ju inget matvrak direkt. =/ Som sin mor kanske? Nu funderar jag på vad vi ska göra i eftermiddag. Det kanske är lika bra att gå ut med vagnen så jag vet att han somnar en stund. Igår sov han 15 minuter på eftermiddagen. Det var ingen dröm efter det direkt. =P Men men, återstår att se helt enkelt hur eftermiddagen och kvällen blir. Trevlig hoppas jag på i alla fall. =) Ska bädda sängen snart tror jag...börjar bli dags. Hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar