KÄRLEK

12 april 2011

Bröllopsdag och shoppingdag.

Nu är jag tillbaka på bloggen igen efter två dagars dipp. Men det är inte en dipp för att jag haft tråkigt, utan tvärt om. Jag har haft så fullt upp att jag faktiskt inte hunnit blogga. Bland annat har jag och Erik firat bröllopsdag. I söndags var det exakt ett år sedan vi sa ja till varandra i kyrkan och bildade en familj med samma efternamn och verkligen visade vår kärlek till varandra för våra nära och kära. Det firade vi genom en dag för oss själva på sjön. Vi promenerade med Gabriel till hans farmor och farfar vid 10:30 och där skulle ha få tillbringa sin söndag och få lära känna dom lite mer. Vi åkte strax efter 11 och åkte in till stan för att ta oss till Nybroplan och åka på en brunchkryssning i Stockholms skärgård. Vi hade ju världens tur med vädret, till skillnad från själva dagen för bröllopet. =P Vi satt på båten och tittade ut över skärgården och bara hade det sååå trevligt. Och såklart otroligt god mat. Det är verkligen otroligt värt att få tid för oss själva utanför hemmet. Det finns så många måsten här hemma att ta tag i som vi slipper om vi tar oss iväg. Vi har bara gjort så en gång tidigare och det var i början av december när vi åkte till Kungsberget och åkte skidor en dag och mamma hade Gabriel. Men då hade jag mycket svårare för att koppla av, nu gick det förvånansvärt bra att inte oroa sig. Den här bilden är tagen när vi kom till Vaxholm på båtturen. Den visar hur fint vårväder vi hade. =) Sedan hade Erik bokat in ett bio-besök och vi skulle gå och Black Swan. Han hade verkligen tänkt till för att hitta en film som skulle passa oss båda. Den handlar om en balettdansös som kämpar för att få huvudroller. Tyvärr visade det sig att den var sjukt obehaglig! Den var väldigt bra på många sätt, men alldeles för obehaglig för mig! Så vi fick gå ut efter en timme för jag bara satt och grät. Lite tråkigt att det blev så när vi väl fick möjlighet att gå på bio. Men vi promenerade hem från medborgarplatsen och pratade om det som hade varit jobbigt för mig i filmen och vi fick ändå ett fint och mysigt avslut på vår tid tillsammans på bröllopsdagen.

När vi kom och skulle hämta Gabriel brydde han sig nätt och jämt om att vi kom först. Han satt bra hos farfar och kollade i sin nya bok som han hade fått. Visade inga tecken på att vilja komma till oss. Däremot hade jag saknat honom så jag kunde inte låta bli att ta honom. =P Men otroligt kul och skönt att det hade gått bra. Han hade inte velat äta lunch, men då satte dom på Hair på CD och då åt han. Det är min grabb det! =D
Igår hade vi fullt upp också, för då var vi iväg till Nacka tillsammans med en "granne" och hennes son. Dom följde med oss till polisen i Nacka för att fixa pass till Gabriel. Sen drog vi till Nacka Forum, en shopping-galleria, och käkade gooood lunch och gick i affärer. Vi hade tydligen inte så mycket pengar på vårt konto. Så jag gick till slut och provade handla med kort och lyckades till slut köpa fyra par strumpor och ett klädsätt, byxor och tröja, till Gabriel. =) När vi väl kom hem sen, runt 16:45, lyste Gabriel upp när han fick sitta och leka med alla plastbyttor i "sin" kökslåda. Jag blir alldeles varm när jag ser hur glad han är på bilden ovanför. Åhhh! Kärlek!!!
Idag ska vi ta det lugnt här hemma och umgås med Linnea som kommer vid 12 och vi ska laga lunch tillsammans. Gabriel har lärt sig att stoppa i sin napp själv och som ni kanske ser på bilden sätter han rätt ofta nappen upp och ner. =P Rätt sött tycker jag. =) Ikväll kommer Gabriels faster och farbror, Emma och Micke, och ska käka middag och kanske spela nåt spel eller så. Så jag och Gabriel ska väl försöka hinna till affären också för att handla så det blir någon middag. =)

P.S. Vad är grejen med sushi? Jag blir nästan illamående och tycker verkligen inte om det. Jag provar det med jämna mellanrum, men nej...det funkar inte. Hur kan det ha blivit en så stor grej? D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar