KÄRLEK

7 april 2011

Varför förstöra sitt liv med städning?

Idag kollade jag på tv4 play och såg Mamma byter bo. Inget program jag är stolt över att se, men jag har blivt förkyld och hade inget bättre för mig. Lite kul tycker jag att det, finns uppenbarligen inte så mycket annat jag hellre ser. I alla fall. En av mammorna hade 7 barn och var superpedant och kontrollfreak. Redan där reagerar jag och undrar hur det funkar. Det funkar. Hon dammsuger hela hemmet flera gånger om dagen, våttorkar alla golv 1-2 gånger per dag och städar toaletterna en gång per dag också. Köper aldrig hem färdig-mat någonsin och tittar aldrig på tv. Det enda hon gör på sin fritid är att träna. Självklart ska man leva som man mår bäst av själv!! Hon mår tydligen bra av det här, hoppas jag i alla fall! Jag skulle inte göra det. I så fall höll jag mer med den andra mamman som sa: "Om det är lite stökigt syns det att man haft roligare saker för sig än att städa." Det ska bli mitt nya motto! =D

Vi har inte äckligt hemma, men absolut aldrig "pedant-städat". Det fungerar tydligen inte. Jag har försökt bli pedant flera gånger och hålla ordning, men det går inte. Jag lämnar grejer framme hela tiden. Det är tydligen sån jag är och jag får kanske acceptera det. Jag tänker i alla fall aldrig slänga bort mitt liv på så mycket städning som den mamman pysslade med, det är då säkert.

Hur mycket städar du ditt hem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar