KÄRLEK

30 april 2011

När alla vännerna gott hem...

Det känns sjukt vuxet och tråkigt att känna sig trött och sliten vid klockan 21 på kvällen. Trösten är väl att även våra gäster, Per och Linnea, tog initiativ till tidig sänggång. Dock mådde Linnea och det var tråkigt. Men även vi är helt slut nu. Petter och Susanne skulle komma, men nu verkar det dröja och vi kommer inte att orka. Fast nu skickade han precis sms och skrev att han vill spela spel, dansa och prata så han får kommer ändå. För att vi tycker om honom och vill träffas. Och framför allt vill vi inte vara tråkiga! =)

Vi var till brasan på Årstaliden, men den var ju rätt så b måste jag säga. Jag är van mycket större brasor från landet där jag är uppväxt. Och mycket mindre folk och mer familjärt. Så vi tog en promenad, familjen och Per. Nu är vi nyss hemkomna och luktar eld trots att vi knappt varit där. Gabriel fick somna på mysig valborgspromenad. Mysigt.

Vi säger grattis till Sven Nordqvist och Kungen som fyller år idag. Och grattis i efterskott till min faster Barbro som fyllde igår.

Synd att man blir vuxen och tråkig...blir livet alltså tråkigare från nu? Eller är det bara det att jag inte riktigt mognat till den graden att jag tycker det är okej att inte orka parta till mitt i natten? Får se hur länge vi orkar vara uppe, nu får vi ju mer besök som håller oss uppe en stund. Och så har vi chips som jag skaffat för ikväll som vi har att äta av också. =) Kanske jag och Petter rent av går och dansar lite på dansbanan, vi får se.

Ha en trevlig Valborg och sup inte för mycket, helst inte alls. ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar